Hvad har Tommy Lee, Pretty blondes, hot funky guys og spendere bukser til fælles – og så i en case fra Harvard?
Traktorer, bedstemors vafler og cocktailglas er vigtige ingredienser i forretningskonceptet, hvis målsætning er at producere ”happy clothes for happy people by pretty girls and hot hunky boys”. Herrerne bag konceptet markedsfører sig som rockstjerner, og er aldrig kedeligt selskab.
Dorte Krogh mødte designerne i forbindelse med sit juryarbejde i Norsk Designråd, og så værdien af det innovative forretningskoncept. Hun tog derfor kontakt til Harvard Business School, hvor hun har studeret, hvilket resulterede i, at Harvard netop har lanceret en Business Case om Moods of Norway* skrevet i fællesskab af Professor Robert D. Austin, Professor Shannon O’Donnell og Dorte Krogh. Casen indgår i Harvard Business Schools case-arkiv og anvendes fremover til undervisning verden over.
*Moods og Norway, er et innovativt designfirma, som blev startet i Stryn i Nordnorge af Peder Børresen, Simen Staalnacke og Jan Egil Flo i efteråret 2002. Første kollektion kom i 2003, og dette år havde de en omsætning på 400.000 kroner. I 2009 forventer Moods of Norway at omsætte for omkring 100 millioner kroner.
Moods-produkterne sælges gennem mere end 120 butikker over hele verden og har åbnet flagskibsbutikker i flere lande, senest i USA, Beverly Hills.
Download artikel fra norske VG her.
Download artikel fra Norges Designråd her.
Køb Harvard Business case her.
|